۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۲

مهر گزارش می‌دهد؛

همایشی با عنوان «حقوق بشر» در کردستان/دین اسلام خواهان دفاع از حق

همایشی با عنوان «حقوق بشر» در کردستان/دین اسلام خواهان دفاع از حق

سنندج_همایش «حقوق بشر و حق دفاع با محوریت اقدام متقابل» درسنندج برگزار شد تا مخاطبان آن ضمن پرداختن به جنایات وحشیانه رژیم غاصب خواستار حمایت مجامع بین‌المللی ازمردم مظلوم لبنان و غزه باشند.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: همایش حقوق بشر صبح سه شنبه در تالار مولوی سنندج در حالی برگزار می‌شود که آه و ناله مظلومان کشورهای بی‌گناهی که به خاک و خون کشیده شده‌اند را کسی نمی‌شوند و کشتار بی‌رحمانه افراد بی‌گناه در غزه، فلسطین و لبنان در حال وقوع است.

رژیم صهیونیستی با حمایت کشورهایی چون آمریکا جنایات وحشیانه‌ای را در فلسطین و لبنان رقم می‌زند و کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند سکوت پیشه کرده‌اند و هیچ حمایتی از این کشورهای مظلوم ندارند.

امروز استان کردستان در برگزاری همایش «حقوق بشر و حق دفاع با محوریت اقدام متقابل» پیشقدم شده است تا جنایات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کنند و خواستار شکست سکوت مجامع بین‌المللی در برابر این جنایات باشند.

لزوم تکریم انسانیت و انسان‌دوستی در جامعه

نماینده ولی فقیه در کردستان در این همایش به تکریم انسانیت و انسان دوستی پرداخت و اظهار کرد: در قرآن کریم احترام به انسان‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی افزود: صیانت از انسان باید با دستورات الهی همراه باشد و تعهد به انسان و انسانیت مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دیدگاه و نگاه ما به دیگران باید نگاه انسانی باشد، اعلام کرد: انسان جایزالخطا است اما دستورات الهی اشتباه ندارد و اگر مورد به اشتباه منعکس شود به دلیل اشتباه انسانی است.

«حق دفاع» یک حق عقلی است

رئیس کل دادگستری استان کردستان در این همایش اظهار کرد: حق دفاع یک حق عقلی است و هرکسی مورد ظلم قرار گیرد حق دفاع دارد.

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی بیان کرد: مستشاران ایرانی در نقاط مختلف سوریه، لبنان و غیره از حق دفاع استفاده می‌کردند اما رژیم غاصب صهیونیستی با حمایت استکبار جهانی آمریکا نقشه راهی برای خود طراحی کرده است که از خاورمیانه جدید بعد از آمریکا و حادثه یازده سپتامبر ارائه کرد و دامن ما را هم می‌گرفت اما به لطف پروردگار بعد از گذشت حدود بیست و چهار سال یک قدم از آن نقشه راه نیز توسط آمریکا پیاده نشده است.

همایشی با عنوان «حقوق بشر» در کردستان/دین اسلام خواهان دفاع از حق

وی خاطر نشان کرد: حضور در کشورهای دیگر برای دفاع پیشقدمانه است اما در این روزها که جنگ و خونریزی و کشتار وحشیانه اتفاق می‌افتد و سفارتخانه کشور ما در کشورهای دیگر مورد تجاوز قرار می‌گیرد تجاوز به همه ما محسوب می‌شود.

سکوت مجامع بین‌المللی در برابر جنایات رژیم صهیونسیتی باید شکسته شود

وی اعلام کرد: زمانیکه رژیم صهیونیستی به حمایت از استکبار آمریکای جنایتکار به مردم غزه و لبنان ظلم می‌کند سکوت محض مجامع دنیایی را می‌گیرد اما زمانیکه جبهه مقاومت و ایران اسلامی دفاع متقابل انجام می‌دهند سکوت خود را می‌شکنند.

رئیس کل دادگستری کردستان اضافه کرد: اصل حق دفاع یک اصل قانونی است و باید دفاع کرد و سکوت نکرد.

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: اقدام جبهه مقاومت یک اقدام شرعی، قانونی و مطابق با مقررات بین‌المللی است.

کانون وکلا در احقاق حق بازوان توانمند دستگاه قضاهستند

وی همچنین به حوزه مرکز وکلای پرداخت و یادآور شد: کانون وکلا در احقاق حق بازوان توانمند دستگاه قضاهستند که در کاهش موجودی شعب، حوزه حقوق عامه و غیره فعالیت خوبی دارند.

وی اضافه کرد: تعامل بین کانون وکلا و دستگاه قضا منجر به رضایت نسبی مردم شده است و باید همواره به دنبال ایجاد رضایت مردم و سیدگی به مطالبات آنها باشیم.

وحدت نیاز امروز جهان اسلام است

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه نیز در این همایش اظهار کرد: سه همایش ملی وحدت ادیان و مذاهب در کشور برگزار شده که سومین همایش آن بین‌المللی بود و سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی که بر وحدت تاکید دارند، نقشه راه همه ماست و خانواده دستگاه قضا و کانون‌وکلا باید بر این امر توجه داشته باشند.

همایشی با عنوان «حقوق بشر» در کردستان/دین اسلام خواهان دفاع از حق

حسن عبدلیان‌پور با بیان اینکه هرچه از نزاع، ظلم، درگیری و مشکلات در کشورها دیده می‌شود به دلیل نبود وحدت است، افزود: اگر وحدت در میان کشورهای مسلمان وجود داشت دنیای جنایتکار جرأت جنایات در کشورهای فلسطین و لبنان را نداشت.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ذاتی حقوقدانان کمک به احقاق حق و اجرای عدالت است اما چه قدمی در این زمینه برداشته‌ایم که بیانگر دفاع از مردم غزه و لبنان باشد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تاکید ویژه دارند، اضافه کرد: جامعه نخبگانی حقوق در قبال جنایات رژیم صهیونیستی نباید سکوت کند و به تبیین مسائل بپردازد و روشنگری کند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناس رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران وعده صادق (۱) و (۲) را به انجام رساند و دل مردم را شاد کرد اما باید مردم نیز حامی و پشتیبان کشورهایی مثل غزه و لبنان باشند و جنایات رژیم غاصب را محکوم بدانند.

عبدلیان‌پور اضافه کرد: این همایش‌ها در دفاع از حق و مظلوم کار مؤثری است اما باید دغدغه‌مند باشیم تا در این برهه حساس تاریخ بتوانیم برای دفاع از حق قدمی برداریم.

وی در ادامه با اشاره به استیجاری بودن ساختمان کانون‌وکلای استان گفت: تلاش می‌شود که ساختمانی در شأن کانون وکلای استان در نظر بگیریم تا ساختمان استیجاری در کشور برای کانون وکلا نداشته باشیم.

لزوم تجویز راهکار برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان نیز در این همایش با بیان اینکه توصیف جنایات رژیم صهیونیستی دیگر کافی نیست و باید دنبال تجویز بود، اعلام کرد: در شرایطی قرار گرفتیم که باید از توصیف جنایات اسرائیل و آمریکای جهانخوار در محافل مختلف سیاسی، فرهنگی‌و حقوقی کم‌کنیم‌وبه دنبال تجویز راهکار باشیم.

وی بیان کرد: باید در عمر ۷۶ ساله رژیم صهیونسیتی، هیچ موقع حجم جنایات اینگونه بالا نبوده که این تعداد شهید غیرنظامی را در لبنان و غزه شاهد هستیم.

همایشی با عنوان «حقوق بشر» در کردستان/دین اسلام خواهان دفاع از حق

مهدی رمضانی اضافه کرد: بیش از یکسال از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد عملیاتی که تمام فلسطینی در دفاع از هویت فلسطینیان شکل گرفت اما رژیم صهیونسیتی برخلاف تمام ادعاهای مجامع بین المللی مبنی بر اجرای حقوق بشر پیش می‌رود.

وی افزود: جنایات این رژیم از جنس بمباران بیمارستان و بمباران شهدای الاقصی را انجام می‌دهند و ترسی ندارند و باید دید که چه اتفاقی افتاده که رژیم صهیونیستی اینگونه گستاخ شده در حالیکه بدترین حالت را از سوی افکار عمومی متحمل می‌شود.

وی اضافه کرد: جبهه مقاومت این جنگ را پایان اسرائیل می‌داند اسرائیلی که رژیم انحصار طلب و تمامیت خواه بوده و غیرمشروع است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان بیان کرد: جامعه وکلا امروز باید در کنار رزمندگان جبهه مقاومت و افکار عمومی قرار گیرند و از حق دفاع کنند.

رمضانی اضافه کرد: کردستان باید یک اقدام جدی رسانه‌ای انجام دهد و کردستان جلودار یک حرکت حقوقی در کشورهای اسلامی باشد.

همایشی با عنوان «حقوق بشر» در کردستان/دین اسلام خواهان دفاع از حق

کردستان نخستین استان در برگزاری همایش با محوریت حقوق بشر

کاظم مفاخری رئیس هیأت مدیره مرکز وکلای قوه قضائیه کردستان در این همایش اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که نخستین استان با محوریت برگزاری حقوق بشر هستیم.

وی افزود: تمام آرامش دنیا در دو واژه «حقوق‌بشر» نهفته است اما ما که افتخار و ادعایمان نقطه تسلیم در برابر رضایت پروردگار است کدام حقوق بشر را می‌بینیم.

وی خاطر نشان کرد: کرامت ذاتی انسان ایجاب می‌کند که حقوق بشر رعایت شود اما کسانی که باید این مهم را پیش ببرند سکوت می‌کنند و هیچ سخنی از جنایات غزه و لبنان و فلسطین نمی‌شود.

صدای مظلومیت مردم غزه نیازمند حمایت همه آزادیخواهان جهان است

نماینده مردم سنندج در مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش اعلام کرد: امروز شنیدن صدای مردم مظلوم غزه و لبنان که منجر به محروم شدن کودکان از تحصیل، نابودی منازل و ویرانی مراکز درمانی و مدارس شده است نیازمند حمایت همه مسلمانان و آزادیخواهان است.

همایشی با عنوان «حقوق بشر» در کردستان/دین اسلام خواهان دفاع از حق

ماموستا فایق رستمی بیان کرد: خداوند متعال قلم را زمینه با خبر شدن از حوادث و اتفاقات قرار داده اما برخی این قلم را برای ایجاد بی نظمی و دشمنی میان جوامع بشری به کار می‌برند.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام خواهان دفاع از حق و مظلوم است، اضافه کرد: پیام رسول اکرم به مردم صلح و سازش، زندگی مسالمت آمیز، دلسوزی نسبت به جامعه بشریت و اجرای عدالت و مساوات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه گرچه در دوران جنگ تحمیلی کشور ایران دچار مشکلات زیادی در حوزه اقتصادی و عمرانی و غیره شد و کردستان نیز به دلیل درگیری جنگ از بسیاری پیشرفت‌ها عقب ماند، یادآور شد: امروز باید از همه ظرفیت‌ها برای توجه به خواسته‌های مردم استفاده شود و کشور را به قطب اقتصاد برسانیم.

وی تصریح کرد: دشمنان در دوران دفاع مقدس به مردم ایران و خاک این کشور تجاوز کردند و مجامع بین المللی هیچ حمایتی نکردند و ایران اسلامی با تکیه بر خدا و همراهی مردم به پیروزی رسید.

در این مراسم بیانیه محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی توسط وکلای استان و حقوقدانان امضا شد و همه حاضران جنایات این رژیم را محکوم کردند.

تجلیل از خانواده شهید بارنامه و علی شریعتی پدر سه شهید در کردستان از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

کد خبر 6257448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha